Rozwiązania do popularyzacji nauki na uczelniach

Bezpłatne webinarium

Zapisz się na webinarium

2024

23

maja

11:00

Icon

Administratorem Twoich danych osobowych jest Sages sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Przetwarzamy Twoje dane tj. imię i nazwisko, numer telefonu w celu realizacji wydarzenia, a jeśli zaznaczono odpowiednią zgodę – także w celu wysyłania informacji handlowych lub/i kontaktu telefonicznego w celach marketingowych. Masz prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz wycofania zgody. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności: https://www.sages.pl/polityka-prywatnosci.


Image
REJESTRACJA

Poznaj Omega-PSIR - najpopularniejszy system do tworzenia baz wiedzy - i rozwiązania do promocji nauki spełniające warunki konkursu Społeczna Odpowiedzialność Nauki II podczas webinaru 23 maja 2024 roku o godz. 11:00.

Image

Zapraszamy Państwa na webinarium, podczas którego przedstawimy możliwości oprogramowania Omega-PSIR (stworzonego przez Politechnikę Warszawską) oraz korzyści, jakie zapewnia.


Omega-PSIR jest nie tylko miejscem gromadzącym informacje o działalności naukowej w jednostce oraz repozytorium, ale również systemem promującym naukę — zarówno jej wyniki (publikacje, wdrożenia, dane badawcze), jak i potencjał badawczy (np. laboratoria, aparatura). Pomaga zewnętrznym podmiotom wyszukać np. ekspertów czy zespoły zajmujące się określoną tematyką, co wspiera rozszerzanie współpracy naukowców na skalę krajową i międzynarodową.

Poznaj system Omega-PSIR wdrożony w ponad 40 instytucjach w Polsce


Podczas webinarium nie tylko pokażemy system, ale też opowiemy jak skutecznie budować widoczność i promować dorobek uczelni i jakich narzędzi do tego użyć. Porozmawiamy o promocji otwartego dostępu wśród naukowców i poruszymy temat przygotowania uczelni do ewaluacji.

Image

W ramach II edycji programu “Społeczna Odpowiedzialność Nauki” Ministerstwo Edukacji i Nauki oferuje wsparcie finansowe dla uczelni i innych instytucji naukowych. Nabór wniosków trwa od 13 maja do 14 czerwca 2024 roku. Projekty w ramach programu obejmują:
- Popularyzację nauki i promocję sportu: wsparcie realizacji projektów polegających na popularyzacji osiągnięć naukowych, pracy naukowców, badań naukowych i prac rozwojowych oraz na promocji nauki. Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 1 mln zł.
- Wsparcie dla bibliotek naukowych: finansowanie utrzymania zasobów bibliotecznych o istotnym znaczeniu dla nauki lub jej dziedzictwa. Projekty w tym module mogą uzyskać do 250 tys. zł.



✔️ Oferujemy wsparcie przy pisaniu uzasadnień do wniosku

✔️ Doradzimy najlepsze rozwiązania dla Państwa uczelni

Nawet 1 mln zł na popularyzację nauki w ramach nowego konkursu

Napisz do nas

Szczegółowa agenda webinaru


Budowanie widoczności / promocja dorobku uczelni

Pokażemy, jak promowany jest dorobek naukowy uczelni jako całości oraz poszczególnych naukowców. Omówimy rolę systemów zewnętrznych takich jak OpenAire, ORCID, Datacite czy Google Scholar w budowaniu widoczności dorobku instytucji. Powiemy skąd można pobrać informacje o cytowaniach oraz o wzmiankach w sieciach społecznościowych.


Repozytorium publikacji / biblioteka cyfrowa / repozytorium danych badawczych

W tej części pokażemy nie tylko, jak system Omega-PSIR wypełnia funkcjonalności repozytorium instytucjonalnego, ale również jakie korzyści daje deponowanie dokumentów we własnym repozytorium, nie zaś w zewnętrznych (depozyty sieroce). Powiemy jak promować open access wśród naukowców, jak zweryfikować, czy dany dokument może być udostępniony na zasadach otwartego dostępu, wreszcie jak wypełnić wymagania grantodawców w zakresie repozytorium danych badawczych.


Ewaluacja i sprawozdawczość wewnętrzna

Przedstawimy kluczowe taktyki optymalizacji wartości dorobku w ewaluacji, a także pokażemy jak zgromadzone dla celów ewaluacji dane mogą być użyte w procesie oceny pracownika, na potrzeby raportowania wewnątrz i do organów zewnętrznych.


Na koniec zaprezentujemy kluczowe elementy oferty usługi Omega-PSIR dla Instytutów Badawczych

Prowadzący

Jakub Koperwas

Dr inż. Jakub Koperwas, adiunkt w Instytucie Informatyki Politechniki Warszawskiej. Prezes i założyciel firmy Sages, zajmującej się m.in. kształceniem specjalistów IT, tworzeniem rozwiązań służących do zarządzania wiedzą na uniwersytetach, oraz projektowaniem rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji mających na celu automatyzację procesów w organizacjach. Jakub Koperwas jest gorącym zwolennikiem i promotorem otwartości w nauce. Współtworzył system CRIS Omega-PSIR służący m.in. do zarządzania wiedzą i informacją na uczelniach, i w innych organizacjach. Jakub osobiście nadzorował liczne wdrożenia tego systemu na polskich uczelniach. Odpowiadał między innymi za tworzenie Polskiej Platformy Medycznej. Jego zainteresowania naukowe to eksploracja rozproszonych danych i systemy zarządzania informacją.

Image

Zarządzanie informacją naukową i ewaluacją w jednym systemie

Omega-PSIR

CRIS / RPS / IR / Repozytorium danych badawczych / Oprogramowanie do ewaluacji

  • Realizuje zadania związane z zarządzaniem informacją o nauce z uwzględnieniem ustawowych wymagań dot. ewaluacji jednostek naukowych.
  • Buduje wizerunek uczelni w Polsce i na świecie. Prezentuje wyniki badań i potencjał badawczy. Gwarantuje widoczność w krajowych i światowych systemach zewnętrznych i wyszukiwarkach.
  • Umożliwia indeksowanie, udostępnianie publikacji i pozostałego dorobku naukowego instytucji i jej pracowników. Ma wbudowane repozytorium pełnotekstowe i danych badawczych.
Zobacz stronę

Copyright 2024 Sages